Chcem ponuku

Najdôležitejšie otázky, ktoré by ste sa mali spýtať pri výbere realitného makléra

Ak sa chystáte predať nehnuteľnosť a robíte tak po prvýkrát v živote, pripravili sme pre vás zopár dôležitých otázok, ktoré treba položiť pri výbere správneho realitného makléra. Teda v prípade, že si chcete ušetriť čas i nervy a rozhodli ste sa ponechať tento (častokrát zdĺhavý) proces profesionálovi.

Predaj alebo kúpa nehnuteľnosti je najväčšia transakcia v živote pre väčšinu Slovákov. V nehnuteľnosti je uložená veľká časť majetku ak nie úplne celý. Dôslednosť je pri výbere najdôležitejšieho človeka, ktorý vás bude predajom sprevádzať, kľúčová.

Ešte jedna rada predtým ako začnete čítať otázky pre maklérov: Odpovede na otázky treba čítať aj medzi riadkami a počúvajte svoju intuíciu. Maklérov je obrovské množstvo a môžete si okrem logických argumentov vybrať aj takého, ktorý vám sadne ako človek.

 

1. Ako dlho ste realitným maklérom?

Táto otázka je relevantná a určite správna, keďže maklér s dlhoročnými skúsenosťami bude vedieť poradiť aj v zložitejších realitných prípadoch. Či už máte na nehnuteľnosti vecné bremeno, záložné právo, je tam viac spoluvlastníkov, predávate pozostalosť, potrebujete úver a pod. Skúsený maklér flexibilnejšie zvládne aj tie najťažšie realitné prípady, pretože má nielen skúsenosti, ale najmä vybudovanú sieť kontaktov a vie v akom prípade sa na koho obrátiť.

Ako všade, tak aj medzi maklérmi existujú nováčikovia. Sú to makléri, ktorí sú iba krátko na realitnom trhu, ale sú to ľudia, ktorí majú predaj v krvi a sú motivovaní dosiahnuť skvelé výsledky. Väčšinou sú to mladí, cieľavedomí ľudia, ktorí sa nedajú odradiť neistým ani preplneným realitným trhom.

Od skúseného makléra preto môžete očakávať vedomosti a schopnosť riešiť komplexnejšie úlohy. Od mladého zase väčší zápal pre vec. Preto najprv zvážte, či môže byť predaj vašej nehnuteľnosti komplikovaná záležitosť.

* Bonusové otázky:

  • Koľko podobných nehnuteľností ste už predali?

  • Koľko nehnuteľností ste predali v tejto lokalite?

  • Môžete mi ukázať niektoré referencie od vašich klientov?

Zdroj: pexels.com

 

 

2. Aká je vaša úspešnosť predaja?

Táto otázka znie jednoducho, ale odpoveď na ňu vie veľa prezradiť.

Prvé, čo by malo majiteľa domu zaujímať je percentuálna úspešnosť. Koľko z inzerovaných nehnuteľností maklér v priemere predá? V odpovedi hľadajte to, či maklér pri otázke nezaváhal. Je málo pravdepodobné, že natrafíte na makléra, ktorý predal vždy všetko.

Makléra sa treba opýtať, ako dlho mu zvyčajne trvá predaj takejto nehnuteľnosti. Dobrý realitný maklér má už vopred pomerne jasno, čo od nehnuteľnosti očakávať, ak zoberie do úvahy aktuálnu situáciu na trhu.

Zdroj: pexels.com

 

3. Aká je vaša marketingová stratégia na rýchly predaj mojej nehnuteľnosti?

Na túto otázku makléri často reagujú veľmi podobne.

Všetci spomenú termíny ako:

  • profesionálne fotografie

  • zábery z drona

  • 3D prehliadku

  • správne nastavenú predajnú cenu

  • profesionálne napísaný inzerát

  • homestagging (estetická príprava nehnuteľnosti na predaj)

  • inzerciu na všetkých realitných portáloch

Všetky tieto atribúty sú nepochybne prínosom. Rozdiel je však v tom, či ich je maklér schopný dodať. Overiť sa to dá pomerne jednoducho a to tak, že si inzeráty makléra sami pozriete. Vyhľadať inzeráty od makléra sa dá na realitných portáloch tak, že si napr. do vyhľadávania na vrchu stránky topreality.sk napíšete priezvisko makléra a kliknete enter. Následne sa vám zobrazí zoznam inzerátov, v ktorých figuruje meno makléra.

Je zarážajúce, koľko chýb dokáže amatérsky alebo lajdácky maklér spraviť pri inzerovaní nehnuteľnosti. Štandardom sú gramatické chyby, zle vyplnené charakteristiky nehnuteľnosti, zle vyzerajúce fotky atď.

Pozor si dajte aj pri nastavení predajnej ceny. Maklér by mal mať pomerne jasnú predstavu o cene. Stáva sa však štandardom, že maklér zámerne cenu nadhodnotí preto, aby získal vašu dôveru a aby ste mu nehnuteľnosť zverili. Pre predávajúceho je prirodzené, že sa mu bude páčiť vyššia cena, ktorú by mohol dostať.
Po pár týždňoch, keď zistíte, že o nehnuteľnosť nie je záujem, príde moment, kedy začnete spolu s maklérom cenu znižovať. Nehnuteľnosti však dlhší pobyt na trhu ublíži. Na kupujúcich to pôsobí tak, že s ňou nie je niečo vporiadku.
Dobrý maklér vám vysvetlí, ako sa hýbu ceny podobných nehnuteľností v okolí a akú cenovú stratégiu navrhuje na začiatku predaja.

 

* Bonusové body pre makléra:

Spoznať kvalitného realitného makléra môžete aj tak, že do marketingu prinesie inovácie, ktoré neponúka každý. Medzi takéto nápady môže patriť napríklad:

  • Cielené oslovenie obyvateľov v okolí, napríklad letákovou kampaňou (Zo skúseností vieme, že nehnuteľnosti častokrát kupujú ľudia, ktorí lokalitu poznajú, pretože v nej sami žijú.).

  • Vyskúšanie Facebook a Instagram reklám opäť cielených na užívateľov, ktorí bývajú v rovnakej lokalite.

  • Oslovenie maklérovej databázy klientov, ktorú si každý profesionál dlhodobo buduje. Maklér by mal poznať viacero ľudí, ktorí v minulosti hľadali podobný byt alebo dom.

Zdroj:pexels.com

 

* Bonusový tip pre rozhodovanie

Nech sú odpovede makléra na otázky uvedené vyššie akékoľvek, určite si ešte preverte aj činnosť jednotlivca a jeho realitnej kancelárie na internete.

  • Ako vyzerá ich komunikácia na sociálnych sieťach?

  • Ako vyzerá ich webová stránka?

  • Aké hodnotenia dostali na svojej Facebook stránke aké hodnotenia dostali, keď si ich vyhľadáte na Google mapách?

Nakoniec si porovnajte vášho kandidáta s konkurenciou a posúďte, či by ste mu chceli zveriť predaj vášho majetku. S maklérom budete totiž po dobu niekoľkých mesiacoch takmer v každodennom spojení, budete s ním chodiť na obhliadky a vyjednávať ohľadom ceny a zmluvných podmienok.

 

No a napokon, ak by ste chceli celý proces preskočiť a jednoducho predať svoju nehnuteľnosť okamžite, tak môžete vyplniť krátky formulár a investičný manažér REINS vám vypracuje cenovú ponuku na mieru.

CHCEM PREDAŤ NEHNUTEĽNOSŤ

Pokračujte v čítaní